donderdag 27 juli 2017

Wedstrijd: #playgroundwhale

Als de klas van je kind te veel spruiten telt, kan je altijd een verjaardagsfeestje plannen in de speeltuin. Erg handig: iedereen kan met volle energie meedoen en heeft plezier en je huis blijft ordelijk. Je woonkamermeubilair dient niet voor een doorgedreven duurzaamheidstest tijdens een rondje sofaspringen met de klas, je hebt het enkel nodig om je lijf te ondersteunen terwijl je nagenietend door de foto's scrolt.

Ik had geen idee dat dat ook geldt voor verjaardagsfeestjes van geesteskinderen, maar kijk, het kan! Mind the Whale wordt twee en zegt (in tegenstelling tot een doorsnee tweejarige) vollenbak ja tegen het leven.  Ik geef een virtueel feestje... in de speeltuin!

Net als vorig jaar verzamel ik een hele maand augustus Mind the Whale naaisels van jullie hand via de hashtag #playgroundwhale. Vorig jaar was Just Knot It queen of the contest, dit jaar koos ik voor een duo patronen, omdat ze zo compatibel zijn en samen speelproof. Met de combinatie van Miss Madeline en Skip the Rope naai je een koffer vol zomermoois, die alle bewegingsvrijheid geeft in de speeltuin en er tegelijk voor zorgt dat je dochter stijlkoningin wordt aan het topje van het klimrek. 

Ik zeg wedstrijd, en jij zegt: wat valt er te winnen? 


Wel, het gaat allemaal om spelen, dus zorgde ik voor spelmateriaal! Decathlon stuurt de winnaar een heerlijk pakket buitenamusement ter waarde van 100 euro en voorziet ook 4 leuke troostprijzen. Zanne en Liv zijn promodames van dienst en showen je wat er in het prijzenpakket zit.

Ik zei "buitenspeelgoed" en kreeg als antwoord: "misschien is dit een leuk idee?" 


Ik kan niet anders dan dat beamen, het Artengo Easy badmintonset ìs een leuk idee. Het bestaat uit een compacte box met rackets en pluimpjes, en is tegelijk speelklaar: er zitten uitschuifbare paaltjes bij en een net. De box zelf dient als standaard. Liv en Zanne beleefden hun badmintonontgroening, dus dat was nog wat gniffelen als je hen bezig zag. En best ook wat frustraties. Maar ze hadden maar 1 fotosessie nodig om alvast op het pluimtje te leren slaan. 



Het ding houdt zichzelf recht. Als het heel hard waait, kan je water in de voet gieten. (Maar dan is het waarschijnlijk ook geen top badmintonweer.) 


Aangezien het roer van het speelgoedpakketsamenstellingsteam vastgehouden werd door mijn teerbeminde wederhelft, zit er ook iets in de prijzenpot wat je misschien niet meteen zou opnoemen in je lijstje 'doorsnee buitenspeelgoed'. Maar wij zijn helemaal verkocht. Een slackline span je tussen twee bomen, palen of gelijk welke andere stevige basis.


En dan is het jij en je evenwicht. De ene houdt al eens graag een handje vast om het ding te leren kennen, en doet dat bloot voetje voor voetje.


De ander wil van geen hulp weten en probeert naar de overkant te 'rennen' om het ding te leren kennen.



Met behoorlijk wat moederlijk glimlachen achter het fototoestel als gevolg. Na een klein beetje oefenen, geraakten ze allebei tot in de helft.


Het is lollig voor de kinderen, maar geloof me vrij, het is ook een prima work-out. Rompstabilisatie in de achtertuin, zeg maar. Of in het bos, in het park, op de middenberm van de baan langs je kantoor: de boel is erg vlot op te spannen en af te breken.



We kozen verder voor een degelijke frisbee


Met de nadruk op degelijk: niet zomaar elke reclameschijf is geschikt om vlot te werpen en vooral om kinderen de knepen van het vak te leren. Zanne testte - wat best vrolijke actiefoto's opleverde - en keurde goed.




Zitten ook in het pakket: een dagrugzak en een verrekijker. Hup, lieve schatten, naar buiten in die spelkledij, op ontdekking!


De short heet 'Skip the Rope', dus een troostprijs was snel verzonnen. Grijp je naast de hoofdprijs, dan maak je nog kans op 1 van de vier springtouwen met teller. Leuk voor de buitenspeelkoters, maar evengoed een topper in de categorie 'work-outs voor aan het huis gekluisterden'.


Hoe neem je deel?
Naai, voor eind augustus, een exemplaar van Miss Madeline en/of Skip the Rope. Een top kan, een short kan, de jurkjes die je met Miss Madeline kunt maken mogen ook, en een deelnamefoto waarop zowel top als short voorkomen, telt voor twee deelnames. (Kijk onderaan dit bericht voor meer info over het patronenpakket).

Deel een foto van jouw 'playgroundwhale':
* Op Instagram met #playgroundwhale, volg + tag @mindthewhale
* OF via de Facebookpagina
* OF via mindthewhale(at)gmail(punt)com, als je niet zo'n sociale-media-held bent. 

Vul het formulier in zodat ik je terug kan vinden als je wint.
Elke naaisel telt voor 1 lotje in de prijzenpot, het heeft dus geen zin om een foto via twee kanalen te delen.

EDIT: DEELNAME AAN DE WEDSTRIJD IS NIET MEER MOGELIJK.

Net zoals vorig jaar laat ik een onschuldige hand het werk doen: het is geen schoonheidswedstrijd of fotowedstrijd voor naaisters, we gaan voor random! Op 31 augustus 2017 wordt de wedstrijd afgesloten, op 1 september maak ik bekend wie er met de prijzen gaat lopen! 

Hacks zijn toegelaten, zo lang ik nog maar kan zien dat het om een Miss Madeline of touwtjesspringshort gaat. Omwille van de aard van het prijzenpakket kan je deelnemen vanuit België of Nederland. 

De dames kregen voor de foto's elk een nieuwe short-top combinatie, daarover later meer. 

  


Viel het je op dat ik zelf ook een hackje in de ether gooide? Ik maakte voor Zanne een jumpsuit door beide patronen te combineren. Ik leg je binnen een paar dagen uit hoe je dat doet, en dit soort jumpsuits zullen ook dubbel tellen bij de loting! (Edit: intussen staat de tutorial voor een jumpsuit online, en wel hier.)




Klaar voor de Walvisspeeltuin? Ik ben erg benieuwd!

Heb je de patronen al in huis (of een van de patronen), dan kan je meteen aan de slag. Wil je graag deelnemen en zie je wel iets in beide patronen, dan is het playgroundpakket misschien iets voor jou! Voor de gelegenheid kan je beide patronen aankopen als pakketje, en dat scheelt hem een paar euri in de totaalprijs. Je koopt er al een mooie knoop voor als je voor een jumpsuit gaat!




14 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de 2de verjaardag! Ongetwijfeld staat ons weer een nieuw jaar vol zotte creativiteit te wachten. Dat het nog lang mag blijven duren x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hieperdepiep! Twee jaar walvis, wat vliegt de tijd...
    En ik zet meteen een playsuit op mijn naaiplanning voor de nichtjes, laat maar komen die handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De virtuele schop onder mijn kont om eens aan die skip the rope te beginnen! Miss Madeline behoort nog niet tot mijn assortiment patronen, maar mits wat extra tijd zoeken, zou daar wel eens snel verandering in kunnen komen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super! dit is de schop onder mijn kont die ik nodig heb om toch nog snel een kleedje en schortje te maken voor mijn nichtje. Dat ze al terug zal zijn van reis is een detail, het wordt nog zalig weer om buiten te spelen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke wedstrijd. Ik vind de thema prijzen geweldig. Het is eens iets anders: niet-naaigerelateerde prijzen. Maar we weten ondertussen wel dat conventioneel niet jouw favorieter woord is. Blijven gaan met die maffe ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat! Goed bezig. Ik ben benieuwd naar alle creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera! Op naar nog meer leuke walvisjaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuke wedstrijd! Ik zit volop in het maken van twee kleuterboekentassen, dus ik denk niet of ik hiervoor nog tijd zal vinden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar zo tof! Hiep hiep hoera voor nog vele originele walvispatronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd, jarige!
    Ik pas voor de uitvoering en de bijbehorende deelname, maar je hebt dat toch verdorie weer allemaal goed geregeld! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee jaar vrouw, dat vind ik geweldig... kijk eens naar het moois dat je in die tijd in jouw speeltuin verzamelde en hashtagsgewijs naar al die blije snoeten; hoera!
    En super naaisels, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd !
    Heerlijke patroonset !
    Helaas....onze tiener heeft al minstens een damesmaat 34 nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die playsuit komt op mijn lijstje! Ik maakte enkele Miss Madeline's in juli... tellen die ook nog mee? Ik toonde er net voor de wedstrijd twee op IG...

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!