donderdag 7 april 2016

Gratis extraatje voor Miss Madeline: zwierrok

Het wordt stilaan echt tijd om de kasten met zomergoed te vullen. Ik weet niet altijd goed te omschrijven hoe lang je werk zult hebben aan mijn patronen omdat dat van je eigen skills en tempo afhangt. Maar Miss Madeline durf ik met de hand op het hart in de categorie 'snel zomergoed' parkeren. Ik maak de t-shirtversie op een dik uur en de jurkversie op anderhalf uur. Dus zelfs wie van slow sewing houdt en de tijd verdubbelt, heeft nog garantie op een kledingstuk op een vrijgemaakte avond.

Het patroon bestond al als topje en als versie met een rechte rok, al dan niet met elastiekje in taille of heupen. Bellevi voegde een zwierrokje toe aan haar versie, en dat leek me een hele leuke aanvulling om van het patroon een echte zomer-allrounder te maken.



Want lieve Elli laat het u zien en ik ga het niet ontkennen: van de zon ga je al eens dansen!



De basis van deze jurk bevat de gekende Miss-Madeline-elementen: de ruglus, 


en gevlochten tricotlint voor de bandjes.


Ik gebruikte deze keer iets dunner lint, maar vlocht met vier strengen in plaats van met drie.


Het rokje is geen volledige cirkelrok: in tricot vind ik dat te zwaar vallen, en bekom je al genoeg zwier met een bijna-volledige cirkel.


Wil je net als Elli een jurk voor een zomerdansje? HIER kan je het extra patroondeel vinden, en een aanvulling op de handleiding. Een klein cadeautje, omdat ik blij word van wat een zwierrok met kleine meisjes doet!

10 opmerkingen:

  1. Oh Riet, wat een leuk extraatje! Ik raad 'm hier volop aan aan klanten 😉 Nog eens een hele dikke merci ook voor wat je voor ons deed x (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dametje met pit :) elk meisje houdt toch echt van zwierrokjes he. Prachtig :)
    Momenteel liggen mijn naaiactiviteiten wat stil. Maar nog 2 weken en ik ben verhuisd, dan valt alles weer in z'n plooi en vlieg ik er weer in. I need more miss madelinekes voor de zomer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het patroon van het topje ligt al uitgeprint dus mss ga ik ineens voor de jurk-versie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. keitof!!!! dankjewel!! ik hoop toch nog tijd te vinden voor dit patroon vooraleer we naar de USA verhuizen eind deze maand! Zo'n zwierjurkje zal daar heel zeker van pas komen deze zomer!!!!en wat blijf ik die rug zoooo schoon vinden!!!
    (http://lilliepawillie.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn reactie was eerst "Huh? ik ken dat meisje!" Grappig om te zien hoe groot Elli geworden is, ik heb nog kleuterdans aan haar gegeven! Ze staat super met het zwierige kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof ook! Ik moet er nog steeds aan beginnen, aan de Missy, maar lang gaat dat niet meer duren want het kriebelt stevig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga hem moeten aanschaffen nu peins ik :))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt om dit leuke patroontje up te daten,
    staat nog steeds op mijn to-do-lijstje :-)
    ziet er wel aanstekelijk uit!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!