woensdag 27 januari 2016

Balade pour Madeline

(Edit: het patroon is intussen beschikbaar!)

Ik proef nog maar recent van het creatief ondernemerschap en slechts voor een stukje van mijn tijd. Mijn respect en bewondering voor mensen die sprongen wagen en hun ding doen is er alleen maar door gestegen. Behoorlijk schrikken dus als plannen worden gedwarsboomd door onvoorziene omstandigheden... Je hoorde het of je hoorde het niet, maar in de winkel van Madeline de Stoffenmadam stond 'vuur' dit weekend helaas niet enkel synoniem voor gedrevenheid...

De reacties op dat nieuws bewezen andermaal dat naailand een warm land is. Zoveel mensen met warme woorden, maar ook met de ambitie om effectief een handje toe te steken. En bij een warm land horen... zomerkleren! 


Wat dat ermee te maken heeft? Ik heb denk ik niet zoveel tijd om ter plekke erg veel handen te gaan toesteken, maar de werderopbouw kan ook financieel een duwtje in de rug gebruiken. Daarom diepte ik een van mijn eigen favorieten uit de oude doos op: een jurkje dat het twee zomers uithield qua maat, maar intussen toch van kleerkast veranderde. Ideaal zomergoed, snel gemaakt en fijn om te dragen.

Geef me een paar weken - we zitten in de fase testmodel - maar binnen een paar weken maak ik het patroon beschikbaar, voor een democratische bijdrage, die tot de paasvakantie volledig naar de oplapwerken aldaar gaan. Een win-win dus: u zorgt dat een van de plezantste stoffenplekken van 't land binnenkort weer kan draaien, en u krijgt een patroon in ruil.


En dan nog even wat beeldmateriaal om u een gedacht te geven: ik maakte een topje en een jurk en zal die allebei in het patroon stoppen. De dames bepaalden onderling wat voor wie was - zelfde maat, weet u wel - en waren het roerend eens. Ik liet ze dus maar begaan. Ze hadden ook bijzonder veel lol bij het poseren, maar daar zat de opgetogenheid over het rode attribuut ook voor iets tussen. Altijd in voor wat over-acting, die madammen.


Een topje voor Liv...



... en een jurk voor Zanne.




Voor Liv maakte ik met wat restjes nog een rokje, maar dat komt niet in het patroon. 


De groene stof is er eentje van Froy & Dind. De gele is een soortement diolen met een mooie structuur, dat ik uit een stapeltje retrostoffen haalde, ooit gekregen van een kinderverzorgster toen ik nog kribbegangers had.


Liv wordt later brandweervrouw, maar kan helaas nog niet echt blussen. Dikke duimen sturen kan ze wel, dus wij duimen dat alles snel weer op rolletjes loopt daar in Lier.


En binnenkort - ik hou u op de hoogte wanneer het zover is - kan u daar een hartje toe bijdragen!




61 opmerkingen:

  1. Vele hartjes maken één groot warm hart. Heel mooi initiatief Riet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, keiknap en wat een mooi gebaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Riet - ook hartjes voor jou 💕 - wat een mooi initiatief! Met plezier kijk ik uit naar de dag waarop het te koop is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Riet, zo lief van jou! En wat een geweldige foto's. Die modellen van jou doen de zon al wat meer schijnen, voor mij op deze regen- en laatste studeerdag, en ongetwijfeld ook voor Madeline!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ramp voor de stoffen madam. Maar lief en warm iniatief van jou. En wat een mooie foto's weer! Echte fotomodellen! Succes met de patronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig, jouw 'tweeling'. En duizend hartjes voor je actie. Ik steun zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Riet... alles, de modellen, de zomerkleertjes (doet al verlangen naar) én het initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super idee! Ik koop je patroon zodra het beschikbaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Is een straffe Madame, die Madeline, maar ik ben er zeker van dat alle beetjes helpen... een mooi gebaar Riet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoveel hartjes voor jou!
    Prachtige foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk en tof idee! Denk je ook aan de 12 en 13j meisjes??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk en tof idee! Denk je ook aan de 12 en 13j meisjes??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mijn best doen om zo ver te gaan met de maten ja!

      Verwijderen
    2. ik volg het op de voet, de dochter is enthousiast, maar ik vrees dat ze met haar 13 en een redelijk volwassen figuur niet echt in het maatbereik gaat passen. Maar toch, gewoon, als steun...

      Verwijderen
  13. Wat een mooi initiatief! Laat maar weten wanneer dat patroon er is, ik draag graag men steentje bij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik werd er dit weekend emo van en bij het lezen van je blog staat het water opnieuw in mijn ogen... Wauw, wat een madam voor die madammen zijt gij! Letsfightthatfire x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel knappe foto's en hoedje af voor dit mooie gebaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, Riet toch! Ik zit hier te wenen met kippenvel over mijn hele lijf. Maar jong, zo lief dat iedereen is. Dikke, dikke, dikke merci. Ik zou u nu door mijn scherm willen trekken en plat knuffelen ♡ ♡ ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En dan zou ik nog vergeten te zeggen dat de foto's alleen al, mij ongelooflijk opfleuren. Wat een zalig stel toch :-) An x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh seg! Tranen rollen (weer) over mijn wangen. Naailand is inderdaad het warmste land dat er bestaat, alle reacties en hulp, het is zo overweldigend. Zo hard bedankt seg, zou dat kunnen, wat An zegt? Je door het scherm trekken en plat knuffelen? Want dan doe ik dat ook, jullie allebei trouwens... jullie allemaal! Veel veel hartjes, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat lief van je! <3 Ik hou de patroontjes in de gaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi initiatief! Heel leuk jurkje/topje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sweet!
    Ik kijk uit naar het patroontje en plan zeker eens een tripje in naar Lier! ������

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe lief is dat zeg!!! Van zodra het patroon er is koop ik het direct! Je warme hart siert je! x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig initiatief, en een heel mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi!!! Zowel het patroontje als wat je ermee gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk initiatief! Je hebt gelijk, naailand is een heel mooi land. Met vele "gouden hartjes", waarvan Nancy (aka Madeline De Stoffenmadam) één van de grootste heeft. Zij heeft altijd gegeven... en nu is het aan ons om terug te geven! Ik hoop dat heel veel mensen jouw patroontje kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ook ik kijk uit naar het patroon. Wat een mooi initiatief. Zo kan ook ik een steentje bijdragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo'n mooi initiatief! Ook ik kijk al uit naar het patroontje! En die mooie dochters van je stralen in hun zomer-outfit. Van die foto's word je echt vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. amai, dikke chapeau voor je actie. blij te lezen dat gouden harten nog bestaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh tof initiatief en jurkje. Ik koop een patroontjes voor Lisa en Nore! x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ♥ voor die twee zotte dames van jou en voor jou o-zo-grote hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een lief initiatief Riet! En uw twee straffe madammen, daar vrolijkt toch iedereen van op!! Ik wacht alvast tot ik het patroontje kan kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super idee!
    Ben alvast reuze enthousiast!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super! Naailand, ik vind het daar zoooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi initiatief dat ongetwijfeld op veel bijval zal kunnen rekenen! Dikke duim bravo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat lief van je om dit te doen,ik duim mee voor het toffe naailand waarin wij mogen wonen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een super goed idee, ik ga hem zeker kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Knap van jou,ik wacht alvast op de patroontjes, hopelijk brengen ze veel op voor Nancy. Je moet het maar meemaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hartverwarmend, dit. Ik geloof dat ik het patroon ook zou kopen als ik geen dochter had, gewoon, wegens de ongelooflijke warmte die uit jouw actie spreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jij hebt een hart van goud! Ik koop je patroon ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oooooh, dat Is zoooo hartverwarmend!! Dat ga ik zeker en vast kopen!! En zo kan ik ook een beetje mijn steentje bijdragen, want voorlopig zal het wat moeilijk zijn om daar te geraken, enz... Fantastisch wat je doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooi initiatief! Ik ben alvast klant!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Een supermooi initiatief ... en zeer mooi jurkje. Als het patroontje groot genoeg is voor onze meid dan koop ik er graag eentje aan. Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Een schoon madam zijt gij, met een groot hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een mooi initiatief. Warm!
    En wat een prachtige foto's!
    Dat modelletje ziet mijn dochter ook wel zitten. We wachten geduldig af.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!