dinsdag 25 september 2012

Babyborrel voor een zesling

Voor u, na het lezen van de titel, naarstig op zoek gaat naar straffe verhalen op de sites van de verzamelde Vlaamsche roddelpers: maar neen, u heeft geen wereldnieuws gemist. Er is geen Vlaamse moeder die een oerkreet uitstootte en vervolgens zes keer na elkaar een nieuwe inwoner de verloskamer in perste. Dat had u vast eerder in De Boekskens gelezen dan op mijn blog. De zesling waar ik het over heb, zijn de zes voorjaarsbaby's van Het Leuvens Stiksel. In een ver verleden leidde mijn eigen arbeid tot het eerste Stiksel babyverwenpakket. En mooie tradities zijn er... enzoverder. Dus hielden we een Stikselbabyborrel!

Ons organisatorisch brein liet de zes moeders elk een verlanglijstje maken, al dan niet op Pinterest. Dus voorzag ik klein stikmachinegoed voor de zes bloedjes. Zo deden ook een groot deel van de andere Stikseldames. Er werd bovendien naarstig gekookt/gebakken/gebrouwen. Ware het niet dat die al bestaan, we hadden ons de Ijverige Wijven kunnen noemen. Van het geheel krijgt u op de Stikselblog weldra het hele relaas. Ik toon u alvast even wat ik onder de surpriselakens stopte.

Voor Lieselot en Fien een t-shirt-jurkje. Het plan was om mijn eigen romperjurkhandleiding nog eens van onder het stof te halen. Een late romperlevering stak daar een stokje voor. Maar met een t-shirt, een stuk tricot en een overlockmachine kom je ook een heel eind als je een babyjurk wilt maken. 

tshirtjurkjes

Fien kreeg een Elmoversie...

Fien

... en Lieselot alle liefde en geluk.

Lieselot

Nog een stuk flockfolie en een randje met Vermiljoens geweldig handige rekbare paspel, en de minidames stonden al in 't nieuw.

elastische paspel

Voor persverse Nayeli maakte ik een ritszak met aan de binnenkant een laagje PUL. Nayeli's mama is ook een luiermoeder en dan kan een ademende luierzak al eens een handigheid zijn.

Nayeli

De cadeautjes voor Bas en Mattia komen recht uit ons boek, dus daar vangt u binnenkort wel een glimp van op. En tenslotte koos ik nog een item van het verlanglijstje van kleine Briek. Dan denkt een mens dat hij aan het meest eenvoudige project van de dag mag starten, en knoeit hij anderhalf uur op drie misluksels en 1 goede versie van een tutkoord. 

Briek

Less is more, ik wist niet dat dat ook voor tijdsinvestering het geval was!

23 opmerkingen:

  1. En mama en Lieselot zijn dolblij met dat jurkje!!! :) We kunnen niet wachten tot ze het aan kan... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te lang wachten, want die maatjes van Baby babywear vallen héél klein. ;-)

      Verwijderen
  2. Persverse, dat moest ik twee keer lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie stoffencombinaties, die babytjes zijn nogal gelukzakjes, zo verwend worden door iedereen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Que chulo! Superleuke kleedjes, daar zullen de mama's wel blij mee zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh, dat klavertje 4-stofje, en ook dat jurkje, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en in 't echt is het nog veel mooier! Bedankt Riet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhhh schoon!!! Even een vraagje gezien ik ook een luiermama ben, waar haal je die PUL vandaan?
    En die rekbare paspel, nog schoner dan ik ooit had kunnen denken! Heb je daar sowieso een overlock voor nodig?

    liefs Elinemien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rekbare paspel zonder overlock probeerde ik nog nooit, maar tricot met de gewone naaimachine lukt met een beetje oefenen ook, naar 't schijnt, dus dit vast ook wel.
      PUL kocht ik een jaar of drie geleden eens bij stormopzolder.nl maar op Etsy vind je naar 't schijnt meer kleurtjes en is het goedkoper.

      Verwijderen
  8. Ik heb niet eens baby's, maar vind het geweldig. Ik zou toch echt eens een cursusje tricot moeten volgen (ik word nu altijd chagrijnig van tricot....)
    Groetjes!! Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, ik wil meer baby's op deze aardbol!
    Gisteren hillariteit in de boekhandel, enkele dames hedden het over jullie boek, over dames die een blog hadden, jou blog dat kwam er nog naar behoren uit, dat van je maatje was andere koek, ondertussen tellen we af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super afwerking met die rekbare paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 't Is waar: nog mooier in t echt! En waw, zeg, alvast een kleine boeken-spul-primeur, de Bas is megavereerd nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Idee bestond al natuurlijk, maar 't is er eentje in de 'nieuwe uitvoering'. ;-)

      Verwijderen
    2. Ik had het inderdaad al gepind omdat ik t zo'n geweldig idee vond! 't Is alleszins supergeslaagd, al heb ik t voorlopig maar ver weg gelegd zodat de zus het niet kan inpikken voordat Mister Bas het echt kan gebruiken.

      Verwijderen
  12. heb je leuke adresjes voor stoffen met PUL? ze zijn zo moeilijk te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht hier een paar lappen, een hele tijd geleden, maar de winkel bestaat niet meer... http://www.stormopzolder.nl

      Verwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!