maandag 9 juli 2012

Heel veel cijfertjes

Ik ben een ramp met cijfers. Ieder zijn gebrek, zeker? Nummers en getallen zeggen me niets. Ik kan ze niet onthouden, ik kan ze vaak niet juist noteren, ik kan me er niets bij voorstellen. Zet ergens een nulletje meer of minder achter en ik kan me geen beeld vormen van het verschil. Het gaat zo ver dat mijn collega's op het werk in hun functieomschrijving de expliciete taak kregen: 'dubbelcheck als Riet iets met nummertjes heeft moeten doen'.

En toch besefte ik, toen ik het lijstje maakte van potentiële boektesters, dat het er 'veel' waren. Dat jullie met aardig wat mensen klaar staan om ons te helpen iets tof en bruikbaars te maken van dat boek. Ik was er eigenlijk een beetje door overdonderd. Bedankt zeg!

Er zaten hele leuke kandidaturen tussen. Zo zijn er een paar noorderburen die er prat op gaan dat er voor het Nederlandse publiek een ander soort testblik nodig is dan voor landgenoten. En zo zorgt het ontbreken van zon voor een explosie aan beschikbare testminuten onder het verzamelde blog- en andere publiek.

Zoveel kandidaten, ik vond dat dat wat meer verdiende dan random punt org. Ik zette alle reacties op een rijtje. Facebookreacties, blogberichtreacties, Eloleoreacties. Ik haalde de dubbels er uit. En schrapte alle sympathisanten die ons veel geluk wensten maar geen kandidaat tester waren. En toen rangschikte ik de reacties alfabetisch, en kreeg iedereen een nummer. Ik gooide alle nummers in een potje. In opperste concentratie en getrippelcheckt, om zeker te zijn dat ik geen fouten maakte.

Ik zorgde voor een neutrale testomgeving en liet een onafhankelijke echtgenoot in het potje roeren.

detesters

Er kwam echte onschuld aan te pas: handjes die het babyvet nog niet zijn ontgroeid. Nog erg vuil van een hele dag spelen. En eerst even afgeleid door getouwtrek: wie mag eerst?

kommetje

Zanne won en sloeg er in om 1 cijfertje te kiezen. Tonen was moeilijker, dus dat doe ik zelf. Dat klinkt verdacht, maar u kan er van op aan: ik zou niet al deze cijfertjesmoeite doen om de boel daarna naar mijn hand te zetten.


Zannesnummer

testerLiesbet

Liv toont u met fierheid zelf haar uitverkoorne. En werd daarna meteen richting bad gestuurd.
nummer134

testerLadybug

Ladybug&Co en Liesbet, wees welkom in ons testteam! Stuur een mailtje naar rietblogt(at)gmail.com en ontvang een antwoord met alle details. Jullie kunnen een stuk van het schrijfproces vanaf nu van dichtbij volgen. Bent u ook nieuwsgierig? We gebruiken sinds deze week dit stekje voor sneaks en nieuwtjes.

Oh en hé! Over die cijfers: maak je maar geen zorgen wat het boek betreft. Ik kan niet garanderen dat alle getalletjes in de proeven op de juiste plek zullen staan. Maar gelukkig hebben we daar nu testers voor!

21 opmerkingen:

  1. Super jammer vind ik het, maar toch een dikke en welgemeende proficiat aan de uitverkorenen ;-) Doe dat goed Ladies :-) Veel liefs en dan kijk ik nu maar rijkhalzend uit totdat het boek te koop is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spijtig, ik zat er maar een paar cijfertjes vanaf! Hou me maar als reserve. ;-)
    Veel plezier aan de winnaars! En dan reserveer ik nu toch al mijn gesigneerd exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spijtig!! Maar gefeliciteerd voor de 'lucky ones':). 't Is toch alsof een ander er met de prijs vandoor gaat, terwijl je eigenlijk nog aan de slag gaat. Succes, ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes aan de dames om de projectjes uit te testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dju ... grote vakantie en niet mogen testen ... spijtig!
    Veel plezier aan de winnaars!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!! Joepie "gil, gil" wat fijn, leuk, geweldig! Ik heb nu al zin in testen! SUPER, ik mail jullie! Echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Foto's van vuile kindervoetjes of -handjes. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toeme toch! Ik was nr 150 aan jouw foto te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allez, had Liv nu niet 131 kunnen trekken? Tsssss! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan wacht ik zeker vol ongeduld op je boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd en ik ben nu al heel benieuwd wat eruit gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. laat de tweede druk ook alvast maar inplannen bij de drukker :)
    Gefeliciteerd voor de nieuwe testers!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Na, das toch wel heel toevallig... twee L'len..... Nee hoor!! Ik durf niet te twijfelen aan die lieve mollige (modderige) handjes! Ladybug en Liesbet, van harte!! Veel test plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben zo fan van uw dochters hun krulletjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Poei jammer zeg. Maar die foto van jullie prachtige dochters maakt dan wel weer veel goed (die krullen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk voor de winnaars... Ik kijk uit naar het vervolg ervan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. "Zanne won en sloeg erin ... "
    Benieuwd wat Bart Boone van zo'n creatief Nederlands zou zeggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht overigens mijn wederhelft in te schrijven voor jullie test: http://derdekeergoedekeer.blogspot.be/2012/07/de-man-die-naaien-kon.html

      Verwijderen
  18. Testers, succes! Ik het resultaat van jullie testwerk in het boek, wat ik zeker ga kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik ben nu pas volger geworden omdat ik jullie gevonden heb via ladybug&co. Ik wens jullie heel veel succes en uiteraard aan de testers "doe da goe hé dat we eens een ander boek kunnen bestuderen dan Burda en Knippie.. mdm Zsazsa is ondertussen al gelanceerd.. tijd voor de volgende.. Ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!