zaterdag 5 december 2009

Vilt & Vliegtuigen: VerVolg

Ik werd bestookt met mails na het lanceren van de vliegtuigtutorial. Iemand merkte terecht op dat hij op deze manier toch niet zo goed bruikbaar is voor toile cirée, omdat je aan de staart ook de onderkant van het stof kan zien. En dat is waar! Voor vilt gaat het dus wel, voor toile cirée kan je ook het systeem toepassen dat ik voor de vliegtuigjes van Stan gebruikte. Gewoon twee sneetjes in de bovenkant, omboorden, en dan het geheel aan elkaar maken. En dan de vleugels omhoog plooien en nog even vastzetten.
En dan het 'gevulde' vilten exemplaar. Dat nu bij An boven de eettafel vliegt. Dat heeft duidelijk een paar fans. Dus ik heb het uitgetekend. Niet op me schieten als er iets schort aan de uitleg. Ik heb het vliegtuigje zelf niet meer in mijn bezit, dus de stapsgewijze uitleg typte ik uit het hoofd. Maar de patroondelen kloppen wel. Ik ben te lui voor 'met de hand', maar volgens mij bekom je daarmee wel het mooiste resultaat.

Voor de duidelijkheid ook nog even een foto van de boven- en onderkant:

Voor het grote vliegtuig pas je de werkwijze toe die bij het kleine beschreven staat. Patroontje uiteraard naar hartenlust te vergroten, te verkleinen, te gebruiken. Zo lang u er maar geen geld aan gaat verdienen. :-)

Het kleintje vind je hier, en het grote hier.

4 opmerkingen:

  1. Martine......Gentbrugge5 december 2009 om 17:17

    Héél erg bedankt voor de patroontjes.
    Je hebt ze zelfs voorzien van naadwaarde én naaibeschrijving .
    Bedankt, als ik eentje af heb stuur ik je wel een mail met foto. Nog een prettig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg leuk, ga ik zeker eens proberen. Is wel wat prutswerk zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb me aan het prutswerk gewaagd en sta versteld van jouw mooie resultaat. Ik kom er niet toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mja, ik vond het wel een ongelooflijk gepruts om het geheel omgedraaid te krijgen. Maar het lukte wel. Hoe meer je met de hand doet onderaan, hoe beter het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!